Katrinebergs folkhögskola får Almega Friskvårdsföretagens ”Frisk-licens” och godkännande från Kroppsterapeuternas Yrkesförbund

Katrinebergs folkhögskolas PT-linje blev igår godkänd av två branschorganisationer – Almega Friskvårdsföretagen och Kroppsterapeuternas Yrkesförbund. Utmärkelsen bekräftar skolans fortsatta engagemang för att erbjuda högkvalitativ och branschgodkänd utbildning för blivande personliga tränare, som nu dessutom får licens.

Publicerad: 2023-10-06 Senast ändrad:

Två leende unga män hänger i en stång, redo för Pull-ups, på bilden en symbol med texten "Friskackrediterad".

Almega Friskvårdsföretagen, arbetsgivarorganisationen för företag inom friskvårds- och hälsobranschen, har nyligen godkänt Katrinebergs folkhögskolas PT-linje och har gett skolan tillåtelse att dela ut den eftertraktade ”Frisk-licensen” vid avslutade studier. Kroppsterapeuternas Yrkesförbund godkände också kvaliteten på Katrinebergs folkhögskolas PT-linje.

— Jag är oerhört stolt över att vår PT-linje har blivit godkänd av både Almega Friskvårdsföretagen och Kroppsterapeuternas Yrkesförbund. Detta är ett erkännande av vårt hårda arbete och dedikation till att erbjuda en utbildning som möter och överträffar branschstandarderna. Våra deltagare kommer nu att dra nytta av att erhålla ‘Frisk-licensen’, vilket kommer att öppna dörrar till spännande karriärmöjligheter inom friskvårdssektorn, säger Max Turnstedt, kursansvarig PT-linjen på Katrinebergs folkhögskola.

Att branschorganisationerna uppmärksammar PT-linjen på Katrineberg är också något rektor Peter Carlsson är glad över:

— Katrinebergs folkhögskola fortsätter att vara en föregångare inom utbildning inom friskvård och hälsa. Med detta senaste erkännande från Almega Friskvårdsföretagen och Kroppsterapeuternas Yrkesförbund är vi fast beslutna att fortsätta utbilda kompetenta och engagerade personliga tränare som kommer att göra en positiv inverkan på människors hälsa och välbefinnande.

Om Katrinebergs folkhögskola

Katrinebergs folkhögskola erbjuder utbildningar inom hälsa, film, konst, skådespeleri och ger dessutom möjligheten att komplettera och läsa in gymnasiebehörighet. Region Halland är huvudman till Katrinebergs folkhögskola.

För pressförfrågningar och ytterligare information, vänligen kontakta:

Max Turnstedt Kursansvarig PT-linjen, Katrinebergs folkhögskola
E-post max.turnstedt@regionhalland.se