Katrinebergs folkhögskola lanserar Hälso- och livsstilscoachutbildning

Katrinebergs folkhögskola, en uppskattad anordnare av utbildningar inom idrott och hälsa, lanserar Hälso- och livsstilscoachutbildningen. Ansökningsperioden öppnar den 18 september. Utbildningen är en respons på en växande efterfrågan av hälso- och livsstilscoacher och är utformad för att ge deltagarna en grundlig förståelse för vetenskapen bakom hälsa och livsstil, inklusive praktiska färdigheter för att hjälpa andra att göra bestående förändringar i sina liv.

Publicerad: 2023-09-18 Senast ändrad:

Några brett leende personer rör sig över ett svart golv.

Kursansvarige Max Turnstedt kommenterar:

”Vi är glada över att introducera vår Hälso- och livsstilscoachutbildning, som bygger på aktuell forskning och praktisk tillämpning. Vi strävar efter att utbilda blivande coacher som kan göra en verklig skillnad i sina klienters liv.”

Snabba fakta om Katrinebergs folkhögskolas hälso- och livsstilscoachutbildning

• Vetenskaplig grund: Programmet bygger på den senaste forskningen inom hälsa och livsstil.
  • Praktisk erfarenhet: Kursdeltagare får möjlighet att tillämpa sina kunskaper genom praktik och fallstudier.
  • Certifierade instruktörer: Undervisningen leds av erfarna instruktörer med gedigen kompetens.
  • Kvalitetssäkring: Utbildningen är granskad och godkänd av Kroppsterapeuternas Yrkesförbund för att säkerställa hög standard.

– Vi har arbetat hårt med att utforma den här utbildningen och när vi väl fick intyget från Kroppsterapeuternas Yrkesförbund så blev det ett kvitto på att det vi tagit fram är i linje med vad branschen tror på. Vårt mål är att utbilda coacher som inte bara förstår hälsa och livsstil vetenskapligt, utan också har empati och förmågan att inspirera andra att förbättra sina liv, berättar Max Turnstedt, kursansvarig och lärare vid utbildningen Hälso- och livsstilscoach på Katrinebergs folkhögskola.

Utbildningen startar i januari 2024.

Hur man ansöker

Ansökan till Hälso- och livsstilscoachutbildningen är nu öppen. Mer information om programmet, inklusive ansökningskrav och ansökningsprocess, finns tillgänglig på Katrinebergs folkhögskolas webbplats.

Om Katrinebergs folkhögskola

Katrinebergs folkhögskola är en framstående institution som erbjuder högkvalitativ folkhögskoleutbildning inom bland annat idrott och hälsa. Med lång erfarenhet är skolan stolt över att ha utbildat framgångsrika idrottare och hälsoprofessionella. Skolan har ett engagemang för att främja utbildning och välmående i samhället och strävar alltid efter att vara ledande inom området. Region Halland är huvudman till Katrinebergs folkhögskola.

Besök skolans webbplats för mer information.

För ytterligare information, kontakta:

Max Turnstedt, kursansvarig och lärare
Telefon: 0346-575 16