På lördag är det Halländsk bokmässa på Fyrens bibliotek i Kungsbacka

Publicerad: 2023-11-23 Senast ändrad:

Halländsk bokmässa på lördag den 25 november är årets stora bokfest i Halland och håller öppet klockan 11–15. På Halländsk bokmässa är det fri entré och besökarna har möjlighet att träffa författare, förlag och litterära sällskap. Alla från Halland.

Under dagen kan besökarna träffa författare och förlag, lyssna på samtal på scen, sagoläsning eller lyssna på författare som sitter i ”Författarfåtöljen”.

På Kulturtorget inne på Fyrens bibliotek kommer Feelgoodfredags egen Sofia Ymén att moderera de omtyckta författarsamtalen. Vi avslöjar också vilken bok som blir årets bok i Hela Halland läser 2024, Hallands största bokcirkel.

I Trädkojan på barnavdelningen bjuds de små på sagoläsning.

Halländsk bokmässa är ett samarbete mellan Hallands författarsällskap, biblioteken i de halländska kommunerna och Kultur i Halland.

Välkommen till Halländsk bokmässa på Fyrens bibliotek i Kungsbacka!

Program och medverkande i Halländsk bokmässa

Närbild på en hand som skriver på försättsbladet i en bok och en annan person som bär en tygkasse med texten "Halländsk bokmässa" som står framför.
Besök Halländsk bokmässa. Utforska vår egen halländska bok- och litteraturvärld! Det är fri entré.

Christine Karlsson, Litteraturproducent, Kultur i Halland
E-post christine.karlsson@regionhalland.se