Vill du producera film?

Publicerad: 2022-05-09 Senast ändrad:

Vi söker dig som vill vara med som producent i Kultur i Halland – Films satsning Nya berättelser för film, där nya berättelser tävlar om att bli utvalda för att förvandlas till film.

Vi söker två producenter som ska vara med och välja ut två berättelser i vår utlysning i september 2022. Är du en av dem?

Filmteam på filminspelning i studio.

Som utvald filmproducent kommer du ansvara för att berättelserna blir till film genom förproduktion, inspelning, efterproduktion och distribution. Du söker pengar från satsningen (max 100 000 kr). Du får stöttning i din roll i form av nätverksträffar och mentorskap.

Vi söker både dig med och utan erfarenhet av att producera kortfilm. Du behöver ha ett produktionsbolag i ryggen eller driva ett eget företag. Vi ser att du är nyfiken på att förvalta de nya berättelserna, stötta upphovsmakarna i sin process, sätta samman ett kreativt team och genomföra en inspelning där skaparglädje står i fokus.

Ansök senast 1 juni

Skicka in din ansökan och bifoga ditt CV. Du måste ha någon anknytning till Halland. Under juni får du besked om du har gått vidare eller inte.

Du ansöker genom att fylla i formuläret senast den 1 juni 2022

Nya berättelser för film

Nya berättelser för film är en satsning på kort fiktion som finansieras av Svenska Filminstitutets krisstöd Talent to Watch – Nya röster, Regionsamverkan Sydsverige och Region Halland; Resurscentrum för film i Halland och Kultur i Halland – Film.

Vill du veta mer?

Mer information och svar på frågor får du av Anna Öst, projektledare, e-post: anna.ost@regionhalland.se